[시선뉴스 한성현]
[기획의도] Hi! English Teacher♡
Hi! English Teacher는 생활정보교육 프로그램으로, 민트영어 정명진 매니저와 화상·전화영어 현지전문가가 직접 출연해 ‘집에서 떠나는 어학연수’를 경험하게 도와주는 영상뉴스입니다. 색다른 영어 교육 프로그램의 시작으로 온라인 영상프로그램의 새로운 장을 선보이며, 시청자들의 지식교양을 고취시키도록 하는 프로그램입니다.

◀MC MENT▶
Hi Teacher~ 정명진입니다. 컴퓨터와 헤드셋 준비 되셨나요? 집에서 어학연수, 지금부터 함께 시작합니다. 오늘도 저와 함께 신나게 필리핀으로 가볼까요? Here we go~!

◀CONVERSATION▶
Jung Hi, Teacher May! Good morning! (안녕하세요 선생님 좋은 아침이에요)
May Good morning, Mr. Jung! How are you doing? (좋은 아침이에요~ 어떻게 지냈어요?)
Jung It’s a Good weather outside! (오늘 날씨가 좋아요)

 

May Good! Are you ready for our lesson, Mr. Jung?(좋아요, 오늘 수업 준비됐나요?)
Jung Yes, I am ready!(준비됐어요)
May Okay. Ta-da!(짜잔)
Jung Oh picture! Maybe today’s lesson is picture description. (그림이네요. 오늘은 그림 묘사 시간인가 봐요)

May So, you already know the rule! We are going to create sentences based on the picture. Now, can you describe the picture? (그럼 이미 어떻게 하는지는 알고 있죠? 그림에 맞게 문장을 만들어볼 거예요. 그림 묘사 한 번 해볼래요?)
Jung Hmm… First of all, that child look sick. And his chin very red. And he feel cold because he cover himself the blanket.(음. 먼저 아이가 아파보여요. 그리고 볼이 빨갛네요. 이불을 덮고 있는 걸 보니 감기에 걸린 거 같아요)

May Oh my… We need to check all of your sentences. (이럴수가. 문장을 다 손봐야겠어요)

 

Jung Uh-oh! Okay, I will listen.(이런, 듣고 있을게요)
May You can say “First of all, that child looks sick. And his cheek is very red. He feels cold because he is covering himself with a blanket.” Now, please repeat. (우선 “First of all, that child looks sick. And his cheek is very red. He feels cold because he is covering himself with a blanket.”이라고 말해야돼요. 따라해봐요)

Jung “First of all, that child looks sick. And his cheek is very red. He feels cold because he is covering himself with a blanket.”(우선 아이가 아파 보여요. 그리고 볼이 되게 빨갛네요. 이불을 덮고 있는 걸 보니 감기에 걸린 거 같아요)
May Good! Now, this time I will show you some sentences that describe the picture as well.(좋아요. 그럼 이제 그림을 묘사하는 문장을 보여줄게요)

- The boy catches a cold.(남자아이가 감기에 걸렸다)
- The boy has a fever.(남자 아이가 열이 난다)
- His face turns pale.(얼굴이 창백해보인다)

Jung I thought you will give long sentences! But it’s very short! whew! (긴 문장을 주실 줄 알았는데 엄청 짧네요! 다행이다!)
May I know that you can understand even long sentences, Mr. Jung! So, how do you understand these three sentences?(긴 문장도 이해할 거 알아요. 그럼 이 세 문장을 다 이해했나요?)

Jung boy catches a cold. Cold already catch The boy don’t have a cold anymore!! and The boy has a fever…ahhh fever!! It’s an animal! And then, his face turns pale. So he is wearing a pail on his head? (남자아이가 감기에 걸렸다. 감기를 이미 잡았다. 아~ 남자아이는 더 이상 감기에 걸리지 않네요! 남자 아이는 fever를 가졌다. Fever 동물! 그리고, 얼굴이 pale로 변한다. 그러면 남자아이가 양동이를 머리에 뒤집어 썼다는 건가요?)

 

May Really Mr Jung??? Do not make me turn into an angry bird. Okay, let me help you out. I will try to explain these three sentences. First, the boy catches a cold. It means that the boy is suffering from a cold. He is sick. So, what does it mean? (제가 앵그리버드로 변하게 하지 말아달라고요! 좋아요, 내가 도와줄게요. 이 세 문장을 설명해줄게요. 우선 the boy catches a cold 문장은 남자 아이가 감기로 힘들어하고 있다는 뜻이에요. 그럼 무슨 의미인지 알겠죠?)

Jung ahhhh… It means that the boy is suffering from a cold. He is sick. (아, 남자아이가 감기를 앓고 있다는 의미군요. 아픈거죠)
May Second, the boy has a fever. It means that the boy’s temperature is high. Please say it again, Mr. Jung.(두번째로, the boy has a fever은 남자아이의 체온이 높다는 걸 말해요. 따라서 말해봐요)

Jung It means that the boy’s temperature is high. (남자아이의 체온이 높다)
May Remember, Mr. Jung, fever is different from beaver! (기억해요. Fever은 beaver와 다르다구요)

Jung ahhhh.. Yes, I will not forget.(아, 잊지 않을게요)
May Third, his face turns pale. It means that the boy’s face seems to be grayish and looks weak. (세 번째, his face turns pale은 남자 아이의 얼굴이 회색빛이 돌고 허약해 보인다는 의미랍니다)
Jung It means that the boy’s face seems to be grayish and looks weak.(남자 아이의 얼굴이 회색빛이고 허약해 보인다)
May Very good!(좋아요)

 

Jung Oh… Very simple sentences.. What’s wrong my English. (아주 간단한 문장이네요. 제 영어에 무슨 문제가 생긴걸까요)

May Don’t be depressed about it. Now that you understand those sentences, you better remember them. Also, you are going to practice harder, aren’t you?(너무 낙담하지 마요. 이제 문장 다 이해했으니까 더 잘 기억할 수 있을 거예요. 그리고 더 열심히 노력하면 되죠. 그렇죠?)

Jung Yes, I will! Besides, I don’t like my Teacher May turning into an angry bird! Because it’s so cute!!!! (네, 그럴게요. 그리고 제 선생님이 앵그리버드로 변하는 건 싫어요! 왜냐하면 그건 너무 귀여우니까요)
May Anyway, our time is up. I will see you again for our next class, Mr. Jung! Bye!(하하 이제 수업이 끝났어요. 다음 시간에 또 봐요 우리. 안녕~)
Jung Thank you, my angry bird Teacher May! Bye! (고맙습니다 앵그리버드 선생님. Bye~)

◀MC MENT▶
날씨가 쌀쌀해지면서 오늘 배운 표현들 사용할 일 많죠? 제대로 된 올바른 표현 사용하세요~ 여러분의 사진이나 그림 보내주시면, 저희가 재미있는 그림 선정해서 묘사해 보도록 할게요! 많이 참여해 주세요~ 하하, 그럼 우리는 다음시간에 봐요 안녕~

한편 이번에 진행되는 <하이 잉글리치 티처 화상영어_그림묘사>편은 민트영어의 협조와 지원 아래 제작된 프로그램이다.

의상협찬 - 품격있는 트렌디 비즈니스 캐주얼룩 엠포르스

제작진 소개
책임프로듀서 : 김정우 / 구성 : 박진아 / 마케팅 : 이호 / CG : 최지민, 이연선 / 연출 : 문선아, 한성현


SNS 기사보내기